Alla inlägg under maj 2013

Zzppeellaatt gsm lite nyss! (GoSuperModel)

Såhär ser jag ut på Beyonce-

 

Körde på den morderna stilen! Billigt(pris) men snyggt o chikt!

Skaffat egen liten sötnos idag! En hamster som jag döpte till Twiggy! Mata henne om ni vill!

 

Men aja ska till Dreamy nu för att förbereda till hoppträningen! Kmr bilder från det senare.. :3

Juliette och Lisa har nyss gått upp från sängen. De klär på sig o äter frukost och går sedan till stallet. När de kommer till stallet så går Juliette iväg och pratar med sin pappa i telefon. Lisa går in i sadelkammaren för att hämta sadel och träns för rengörning. När hon kommer tillbaka så ser hon något som gör henne skräkslagen.


-Jjuulliieettteee!! Det ligger en blooooddppöölll påå ggoolllvveeettt!! skriker hon i panik

-Vaa?? En blodpöl? Vaarrr??!! Juliette blir genast orolig

-Fram..mmförr....m..m..ii..ggg.... stammar Lisa

-Aaaaaaahhhhhhhhh!! både Juliette och Lisa skriker skräkslagna


De går omkring o kollar efter sår på hästarna och skadade mäniskor eller spratt saker. Juliette går till elskåpet. För där finns en vass kant som hon skadade sig på en gång. När hon kommer dit får hon panik och skriker! Hon ser en...


-Eenn mmäänniisskkookkrrooppp!!! Llliiisssaaaa komm!! skriker hon

-Vaa,en mäniskokkrrooppp??? Aaaahhh  jjaaagg sseerrr ddeennn meeedd!! skriker Lisa 


Rakt framför dom ligger en mäniskokropp! Lisa tar upp sin mobil o ringer 112.


-Hej vi behöver en polisbil,nu!...ja..mm...vi har hittat en mäniskokropp i vårat stall.....nej...vet inte....eehh...ja...okej...japp...eehh...Rundstige
n 48....aa ett stall...vi möter upp dom....bra..tack så mycket...hejdå... Lisa och Juliette är jätterädda för att hästarna kan vara skadade..


De går till hästarnas hage där de står. De står kvar där o är inte skadade som tur är. De ställer såg på vägen och efter 5 minuter så kommer polisbilen. De kommer fram och ber dom visa var kroppen är. De går in och visar blodpölen och sedan vägen till elskåpet. De följer inte med själva utan stannar kvar och väntar. En av poliserna hämtar en liksäck att lägga kroppen i. De säger att de ska ringa till sina föräldrar och vara säkra på att det inte är nån av dom som är död. Lisa ringer sina o båda lever. Samma sak med Juliette. De går till Sandra,stallchefens hus. Men halvägs dit så ser Lisa och Juliette blodspår som leder in i en buske. I busken så ligger det en...


-Uuhh en blodig kniv! Juliette,en blodig kniv!! skriker Lisa.

-Herregud när ska detta sluta!!?? skriker Juliette


De springer tillbaka och säger till polisen om vad de sett. De ringer och efter 10 minuter så finns där 4 polisbilar.

Poliserna ber dom att hålla sig undan från stallet om de verkligen inte behöver hämta något. Juliette och Lisa säger att de kan hämta de saker de behöver nu på en gång så slipper de springa fram,o tillbaka. De går o hämtar träns,borstar,höpåsar,grimskaft och svettäcke till hästarna. De ska rida barback på utebanan. De går och hämtar hästarna i hagen o ställer som vid staketet till ridbanan. De ryktar hästarna,sätter på tränset och börjar rida. Dom skrittar i 5 minuter,o sedan trav i 2 minuter och till sist galopp i 10 minuter med pauser.


-Ska vi rida ut lite Lisa? frågar Juliette

-Okej ska vi ta hoppstigen? frågar Lisa

-Visst då kan vi träna på att hoppa barbacka! svarar Juliette


De skrittar in på stigen i skogsmyningen.  De börjar med trav over några pinnar o sedan galopp över en stock.. Efter 50 minuter så kommer de tillbaka till stallet. En av poliserna kommer fram och säger att det nog har varit "en oväntad besökare" i stallet på natten,o sen att de har städat i stallet så man kan gå in där utan problem. Lisa och Juliette hoppar av o ställer hästarna vid staketet igen. Dom hämtar varsin hink med en svamp i. De tvättar hästarna och sätter på svettäckerna. Dom går sedan in i stallet och sitter o pratar när någon....



Hade kalas för Dreamy idag med några polare! Äppel-och morotstårta med knäckebröd!

 

Han fick ju paket oxå o där i så svar det pastell gröna benlindor och ett matchande shabrak!   


Juliette vaknade o visste just då vilken dag det var...


-Idag är det Dreamys födelsedag! sa hon till katten Lolly

-Mmmjjaaauuu... jamade Lolly tillbaka


Juliette åt frukost och klädde på sig o gick raskt till stallet.


-Hej,hej gullisar! sa hon glatt till Crazy och Dreamy.

-Nnneeeiiiggghhh!! gnäggade de i kör...


Juliette hämtade hökassarna o slängde ner höet i deras boxar. Efter det så gick hon o hämtade Crazygirls sadel och träns. Hon gick in till henne med rotborsten,och började borsta


-Du måste vara extra fin idag gumman,o du vet nog varför! viskade hon i Crazys öra som stog o musade på sitt hö.

- *ffrruusstt* lät hon tillbaka som svar..


Sedan satte Juliette på henne sadel o tränset. När hon var färdig pussade hon Crazygirl på mulen. Crazygirl hade hon fått av sin mamma på sin 12te födelsedag. Juliettes föräldrar är rika så Crazygirl var ganska dyr. Hon går ut på stallplanen och sitter upp.


-Ska vi ta skogen eller utebanan idag gumman? frågade Juliette Crazygirl.

-Fffrruuusssttt... lät Crazygirl o tittade mot skogen.

-Jaha då blir det skogen då,fast vi tar nog hoppstigen.. sa Juliette bestämt.


De skrittar mot en stig som leder in i skogen. De börjar trava o sedan galoppera. Först kommer en liten stock på 30 centimeter o sedan en större på 60... Tillsist så kommer de fram ett fält med hinder gjorda av brädor. 


-Ska vi hoppa? För nån har ju byggt dom..så vi..kanske..inte får..hoppa...? viskar Juliette till Crazygirl

-Neeeiigghhh!! gnäggar hon högt.


En tjej kommer bakom dom på häst. Hon ser kaxig ut.


-Vad i hela friden gör du här Juliette? Vågar du inte hoppa eller? hahaha! skrattar hon retfullt.

-Jo,kolla själv LISA! Vem kan inte hoppa ett 80 hinder? undrar Juliette irreterat.

-Du! Hahahaha,hahahaaa! Lisa skrattar ännu mer.


Juliette kommer fram i galopp o hoppar en bana. Hon travar fram till Lisa.


-Ska inte du också prova Lisa? frågar Juliette kaxigt.

-Jo..okej men min häst tycker bara om att hoppa över bommar... säger Lisa tveksamt.


Hon skrittar mot fältet nervöst. Hon fattar galopp o galopperar mot ett av hindrena. Då händer det.


-Hjääällppp!!! skriker Lisa.

-Åånneejj..!! tänker Juliette


Hon springer fram till Lisa som ligger på marken framför hindret. Hennes häst hoppade mitt i 1 galoppsprång o tappade balansen så Lisa trillade rakt på hindret.


-Aajj,aajj min aarrrmm!! skriker Lisa i panik

-Lungna dig Lisa! säger Juliette uppmanande

-Har jag brutit den!!?? frågar Lisa gråtande

-Nej du har bara landat på den men inte så du bröt eller stukade den! säger Juliette lungande

-Fölåt för att jag var så stöddig innan... säger Lisa lite besvärat.

-Det gör inget,men vi skulle inte tävlat om vem som var bäst...säger Juliette lite irreterat.

-Jag tror jag kan rida,ska vi rida tillsammans resten av turen? frågar Lisa försiktigt.

-Okej! Vänner? frågar Juliette glatt.

-Okej vänner! svarar Lisa.


De sitter upp o rider igemte varandra. De skrattar o pratar om den senaste tävlingen som var igårdagen. När de kommer fram till stallet så kommer Alice.


-Jag tog ut Dreamy i hagen åt dig! Hälsa grattis från mig! säger Alice

-Just det han fyller 5 år idag! Hur kunde jag glömma det? skarrat Juliette


De sitter av o lämnar hästarna med täcke på i boxarna. De går in i sadelkammaren o tar fram sadelputsen. De börjar putsa sadlarna,o skrattar och skojar.


-Hahahaa kommer du ihåg hahaha när jag trillade i häst,hahahaha hästbajs!!??Hahaha! skrattar Juliette

-Aaa jag hahaha stog o hahaa skrattade jätte länge då!! Hhahaha!! skrattar Lisa


När de är klara så släpper de ut hästarna i hagen. Juliette tar in Stardream till boxen o tar av täcket.


-Ska det bli kul med kalas imorgon? Då kommer alla dina hästkompisar o hälsar på bland annat Lollo Queen! säger Juliette glatt till Dreamy.


Juliette har fixat ett kalas åt honom. De ska åka till Flyinge o ha kalaset där! Då ska även få träffa kända hopphästar som har varit med i VM! Juliette går ut o hämtar en knippe morötter med blad. Hon håller dom bakon ryggen och går in i stallet.


-Kolla nu vad du får! Grattis pojken! säger Juliette glatt

-Neeeiiiggghhh! gnäggar Stardream glatt tillbaka


Hon ger honom knippet med morötter o klappar honom på halsen. Lisa står utanför och knappar med mobilen. Hon sätter mobilen mot örat.


-Hej det är Lisa. A hej mamma kan du komma hit? Jag vill att du tittar på när jag hoppar! Aa okej..ja mamma! Okej,bra hejd...jaaa mamma ta de lungt! Ajaa hejdå!

-Såå din mamma ska komma o titta sen? frågar Juliette

-Jaa hon skulle kolla om hon kunde..svarar Lisa

-Vad roligt jag har aldrig träffat din mamma! säger Juliette glatt

-Mmm....men kan du hjälpa mig med en sak? undrar Lisa oroande

-Ja vadå?Har det hänt något? frågar Juliette undrande

-Neej,eller jaa.. Jo jag trillade av min häst för 1 år sen o mamma har inte varit med sen dess o jag har sagt till henne att jag hoppar 80 fast jag igentligen bara vågar att hoppa 60. Så när mamma kollar imorgon så ska jag vara med i 80 gruppen! Och du är ju så duktig så snälla hjälp mig! 

-Okej..jag ska se vad jag kan göra..men om du sadlar Extreme så väntar jag på dig vid hoppbanan! svarar Juliette.

-Ses där om 10 minuter då! ropar Lisa halvägs till stallet.

 

Efter cirka 10 minuter kommer Lisa. Hon sitter upp. Efter en stund sänker Juliette ett hinder från 1 meter till 50 centimeter. Lisa fattar galopp och hoppar över,det går bra! Juliette höjer till 60.. Lisa tvekar lite men gör en volt o hoppar.

 

-Nu höjer jag till 65 då! ropar Juliette till Lisa

-Okej..men jag vågar nog inte hoppa högre...! svarar Lisa

-Jo det gör du! Det är ju bara 10 centimeter högre! Det är ju nästan ingenting! Säger Juliette

-Jaja höj till 70 direkt då! ropar Lisa tillbaka

 

Juliette höjer o Lisa fattar galopp. Hon rider mot hindret men viker av. Hon saktar av o andas några djupa andertag innan hon provar igen. Då går det jätte bra!

 

-Bra Lisa du klarade det! Nu höjer jag till slut höjden,80 centimeter! säger Juliette glatt

-Hoppas jag klarar det! Andas nu Lisa,andas! Tänker hon

 

Hon fattar galopp o rider mot hindret. Ungefär 2 meter före hindret så ökar Extreme galoppen o hoppar galant över. Lisa sitter kvar!

 

-Jag klarade det Juliette,jag klarade det! ropar Lisa i galoppen.

-Bra Lisa! Jätte bra! ropar Juliette tillbaka

 

Efter träningen så undrar Juliette om Lisa vill sova över där i 1 vecka o vara med på träningarna. Lisa svarar ja men hon måste ringa till sin mamma och fråga förts.

 

-Hej,det är Lisa igen! Mamma får jag sova över hos Juliette i en vecka? För då får jag vara med på alla träningar!

Aaa..mmm....absolut..aa! Tack mamma! Men...aa..precis..japp! Eeeh tanborste,kudde,pyamas,ridkläder,vanliga kläder,badkläder,gosedjur och smink typ maskara o eyeliner! Braa! Okej ses om 1 timme då!

 

Lisas mamma kommer med sakerna,säger hejdå och åker. Juliette  och Lisa vinkar leende.

 

-Det ska bli så kul! skriker de båda...

 

(läs mer i nästa del av "En oväntad besökare")

 


Hipp,hipp hurra!! Dreamy fyller 5 år idag!! 

 

Det ska vi fira med häst-tårta till Dreamy & Crazy,o prinssestårta till mig!


Grattis gubben älskar dig!

Tjjaa bloggen!! Ä hemma o är sjuk..

Ovido - Quiz & Flashcards