Direktlänk till inlägg 21 maj 2013

En oväntad besökare Del 2 (Novell)

Juliette och Lisa har nyss gått upp från sängen. De klär på sig o äter frukost och går sedan till stallet. När de kommer till stallet så går Juliette iväg och pratar med sin pappa i telefon. Lisa går in i sadelkammaren för att hämta sadel och träns för rengörning. När hon kommer tillbaka så ser hon något som gör henne skräkslagen.


-Jjuulliieettteee!! Det ligger en blooooddppöölll påå ggoolllvveeettt!! skriker hon i panik

-Vaa?? En blodpöl? Vaarrr??!! Juliette blir genast orolig

-Fram..mmförr....m..m..ii..ggg.... stammar Lisa

-Aaaaaaahhhhhhhhh!! både Juliette och Lisa skriker skräkslagna


De går omkring o kollar efter sår på hästarna och skadade mäniskor eller spratt saker. Juliette går till elskåpet. För där finns en vass kant som hon skadade sig på en gång. När hon kommer dit får hon panik och skriker! Hon ser en...


-Eenn mmäänniisskkookkrrooppp!!! Llliiisssaaaa komm!! skriker hon

-Vaa,en mäniskokkrrooppp??? Aaaahhh  jjaaagg sseerrr ddeennn meeedd!! skriker Lisa 


Rakt framför dom ligger en mäniskokropp! Lisa tar upp sin mobil o ringer 112.


-Hej vi behöver en polisbil,nu!...ja..mm...vi har hittat en mäniskokropp i vårat stall.....nej...vet inte....eehh...ja...okej...japp...eehh...Rundstige
n 48....aa ett stall...vi möter upp dom....bra..tack så mycket...hejdå... Lisa och Juliette är jätterädda för att hästarna kan vara skadade..


De går till hästarnas hage där de står. De står kvar där o är inte skadade som tur är. De ställer såg på vägen och efter 5 minuter så kommer polisbilen. De kommer fram och ber dom visa var kroppen är. De går in och visar blodpölen och sedan vägen till elskåpet. De följer inte med själva utan stannar kvar och väntar. En av poliserna hämtar en liksäck att lägga kroppen i. De säger att de ska ringa till sina föräldrar och vara säkra på att det inte är nån av dom som är död. Lisa ringer sina o båda lever. Samma sak med Juliette. De går till Sandra,stallchefens hus. Men halvägs dit så ser Lisa och Juliette blodspår som leder in i en buske. I busken så ligger det en...


-Uuhh en blodig kniv! Juliette,en blodig kniv!! skriker Lisa.

-Herregud när ska detta sluta!!?? skriker Juliette


De springer tillbaka och säger till polisen om vad de sett. De ringer och efter 10 minuter så finns där 4 polisbilar.

Poliserna ber dom att hålla sig undan från stallet om de verkligen inte behöver hämta något. Juliette och Lisa säger att de kan hämta de saker de behöver nu på en gång så slipper de springa fram,o tillbaka. De går o hämtar träns,borstar,höpåsar,grimskaft och svettäcke till hästarna. De ska rida barback på utebanan. De går och hämtar hästarna i hagen o ställer som vid staketet till ridbanan. De ryktar hästarna,sätter på tränset och börjar rida. Dom skrittar i 5 minuter,o sedan trav i 2 minuter och till sist galopp i 10 minuter med pauser.


-Ska vi rida ut lite Lisa? frågar Juliette

-Okej ska vi ta hoppstigen? frågar Lisa

-Visst då kan vi träna på att hoppa barbacka! svarar Juliette


De skrittar in på stigen i skogsmyningen.  De börjar med trav over några pinnar o sedan galopp över en stock.. Efter 50 minuter så kommer de tillbaka till stallet. En av poliserna kommer fram och säger att det nog har varit "en oväntad besökare" i stallet på natten,o sen att de har städat i stallet så man kan gå in där utan problem. Lisa och Juliette hoppar av o ställer hästarna vid staketet igen. Dom hämtar varsin hink med en svamp i. De tvättar hästarna och sätter på svettäckerna. Dom går sedan in i stallet och sitter o pratar när någon....



 
 
Lovisa

Lovisa

22 maj 2013 14:13

Snälla kan inte du också komma in och kommentera vad DU vill JAG ska blogga om? Du får kommentera hur många gånger du vill, vad du vill och hur många förslag som helst ;) Snälla, vill ha MINST 3 kommentarer snälla. Sprid min blogg och mitt budskap till alla dina vänner så att dom också kan kommentera på min blogg :) Ha en bra dag <3

http://mytimemylife.bloggplatsen.se

J U L I E T T E S T A R L O R D S . B L O G G . S E

22 maj 2013 14:20

Okej vad som helst för mina läsare! ;)

 
Nomili

Nomili

22 maj 2013 14:18

SNYGG BLOGG!!!!!!!!!!!!!

http://nomili.bloggplatsen.se

J U L I E T T E S T A R L O R D S . B L O G G . S E

22 maj 2013 14:20

Tack så jätte mkt! :D

 
Alva~

Alva~

22 maj 2013 17:07

Fin blogg, bra skrivet :D

http://dramas.bloggplatsen.se

 
Alva

Alva

23 maj 2013 16:45

Hej! :D Du bad mig rita av dig och klart jag kan! :D Bara jag har en bild att utgå från ;)

http://dramas.bloggplatsen.se

J U L I E T T E S T A R L O R D S . B L O G G . S E

24 maj 2013 19:24

Okej och Tack så mycket!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Hejhej!   Nu har jag bytt blogg till http://juliettestarlords.blogg.se   Jag har funderat och lät er rösta då alla röstade "Ja" så att nu har jag då bytt!  Hejdå bloggplatsen men hoppas att ni ser detta så ni inte undrar^^ Kommer ändå att...


Hejhej! Nu tänkte jag börja med en "Sims 3 Horse Making Totourial" där jag kommer att visa hur jag gör mina hästar från en vanlig till en fin arab t.ex. :)) Men om ni vill få lite tips & sånt så följ denna "serie" ;D   Kommer även att länka någ...

Heejj allihopa,jag har tänkt lite och kommit fram till att jag troligen kommer att byta bloggportal till blogg.se för att jag vill slippa reklamen m.m + att man kan ha finare design utan att behöva kämpa jätte länge ;3 Men jag KANSKE byter men har in...


Du får välja en bild som du vill att jag ska redigera! :) Tack alla som deltog,ni hade ju trots allt bara 1 dag att anmäla er.. ;D   Grattis nr. 4,Linn Queendagther!     juliette.starlord.7 //på skype! ...


  För att delta:  Skriva att du är med i kommentarerna. Ha en blogg. ~~~~~~~~~~~~~~ Jag ska: Ge dig ett nummer från 1. Lotta ut vinnaren genom nummret som du fått. Informera dig om du har vunnit eller inte,då du får post på sso. ...

Ovido - Quiz & Flashcards