Alla inlägg under augusti 2013

Här är headern som Alexandra Flowerland ville att jag skulle göra till henne! ;) 

 


Gör gärna headers till andra än mina vänner! ;D

 

                         

Jag gör även headers till er! ;) Säg bara till!

 

Vill då att du lägger ut bilderna på din blogg

 

som du vill ha med.  


....att bli vän med mig på Facebook! Där kan ni även be om headers och lite annat fix och trix ;) GLÖM INTE ATT FÖLJA BLOGGEN!!! ;D 

Håller på att levla sötnosen Crazygirl. Jag tror nog att det är hon jag är mest nöd med just nu...Får nog ta en

"Hiss & Diss" så får jag se vem jag gillar mest ;)


Stardream:

 

Hiss: Han hoppar högt,springer snabbt o är vig osv.

 

Diss: Tycker inte om hans färg på kroppen/manen/svansen. Han kan vara lite klumpig ibland och passar bara i knoppar (cx)

 

Crazygirl:

 

Hiss: Hon har en fin färg,sprnger ganska fort,3 helt fantastiska gångarter när det gäller dressyren. Passar i många outfits!

 

Diss: Hon är väldigt klumpig o hoppar sällan pga. det. Lite tjurig i boxen o väldigt kräsen när det gäller mat och hage. (Tycker INTE om leriga hagar!)

 

Sunshadow:

 

Hiss: Fin färg,hoppar ganska högt,passar i blått,lagom snabb.

 

Diss: Lite konstig trav,bajsar i hagen varje dag (xD) Eeeh..aa han är ju så ny än så länge!

 


Aaah jag tror ni vet vem det blir??....Crazygirl! Hon är nog favoriten i stallet just nu! ;)

 

   

Nu kan DU bestämma 2 inlägg!

  • Vad ska inlägget heta?
  • Vad ska det handla om?
  • Varför ska det hanla om just den "saken"?

Du bestämmer! ;) Kommentera! :D

Läs om mitt liv från år 2000 och till 2013! (på sso)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jag föddes den 11/4 år 2000. Jag föddes helt frisk och normal! Tiden som 0-åring var nog ganska jobbig,vad jag kommer ihåg...alla tittade på mig o kramade mig hela tiden x) Sedan 1 år senare fyllde jag år. Jag hade en bra uppväxt. Sedan fick jag reda på att jag skulle få ett syskon! Jag förstod ju inte så himla mycket men iallafall att jag skulle få ett syskon! Sedan föddes Loretta min nuvarande syster. Efter att vi hade fötts så tog mamma med oss till ett stall! Hon hade 2 egna hästar! Vi hade aldrig varit så nära en häst tidigare,men vi tycket det var ganska kul! Mamma lät oss rida en liten stund i ridhuset. Sedan fyllde jag 3 år,det var då jag började rida. Mammas kompis Sophie ägde en ridskola som vi gick på i 4 år. När jag var 7 och Loretta 6 så fick vi våran första ponny! Den hette Siv och var en A-ponny på 90 cm i mankhöjd. Hon var jätte snäll! Vi hade Siv i cirka 3 år. Efter 2 år så fick Loretta börja rida henne lite mer eftersom jag började blir för lång! Då blev vi medryttare på en B-ponny som hette Calle,han var 120 cm i manhöjd och var 15 år. Efter 2,5 år så blev Calle halt och vi kunde inte rida honom mer. Loretta hade vuxit ur Siv så vi sålde henne. Nu hade vi ju ingen ponny kvar! Men mamma tyckte att vi var redo så jag,och Loretta fick varsin ponny! Min var en C-ponny på 137 cm i manhöjd,som hette Krille. Krille var 16 år men kändes som 6 år. Han var pigg och älskade att hoppa precis som jag! Jag startade min första hopptävling med honom i 60 cm. Då kom 2011´s vår. Jag skulle fylla 11. På min födelsedah kom mamma,pappa och Loretta in i mitt rum. De sjöng och lämnade över 2 paket och 1 kort. De sa att jag skulle öppna kortet sis. Jag öppnade det första paketet,där i var det ett pannband med fake diamanter i 3 rader. I det andra så var det nya vita ridbyxor, och i kortet stod det: "Som du ser har vi bara 2 paket. Men vi hade inte råd med mer,för du ska få en häst!" Jag blev överlycklig! Mamma och pappa hade redan hittat en fin brun på 3 år som hette Stardream och var jätte snäll! Han var inriden och hade hoppat ganska högt. Vi åkte och provred honom. Han var ganska stor men mamma ville att jag skulle ha något att växa i. Vi köpte honom,fast han var väldigt dyr. Aja nu till pappa! Pappa jobbade som politiker så han tjänade ganska mycket pengar. År 2012 så var han med i Jorviks president val. Nästan 65 procent röstade på pappa så det blev han! Jorvik är inte så stort så vi slapp att bråka med massa tidningar och fotografer. Jag kände mig som världens lyckligaste! Men....Krille skulle säljas. Jag var jätte ledsen men jag var juu för stor för honom! Han fick en jätte bra familj som verkligen passade honom! Sedan fyllde jag 12 år....då fick jag ännu en häst,Crazygirl. Hon var en fin mörkbrun häst som hade gått höga unghäst klasser i dressyr. Mamma sa åt mig att inte bara tänka på hoppning. Vi chansade på ett kap,och köpte henne. Till en början var man tvungen att ge starka kommandon men efter 2 månader lyssande hon på minsta lilla rörelse. Vi startade i en dressyr tävling,och vi kom på 2:a plats! Hin var inte så gammal men man kunde tro att hon var mycket äldre! Sedan var det nyår och året blev 2013. Jag fyllde 13 och njöt av sommarlovet tillsammans med mina 2 underbara hästar. Men något saknades! Jag ville ha en ponny! Jag ville uppleva ponny-tiden igen! Då sökte jag upp Maria Stormwood som hade ett New Forest stuteri i Finland! Hon hade en tigerad 8-åring till salu! Han hette Sunshadow. Jag mejlade att jag var intresserad av att köpa honom! Han kostade 45 000 men jag brydde mig inte. Så svarade hon att jag var välkommen dit att hämta hem honom! Jag blev jätte glad! Vi åkte dit,o tog hem honom. Nu har jag haft honom i 1 dag men...hoppas att kunna ha honom i flera år! Men iaf nu ska jag gå ut till stallet och gosa med honom! 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

OMFG! Var nyss o hämtade Shadow! Han är såå himla fin! OMG,JAG ÄR SÅ J`VLA GLAAD!! Aja här kmr lite bilder o text! :)

            

                                                                     Såå söt när han nosade på min hjälm! *-* Herregud äntligen är han min!!

     

Sen skulle jag bara levla honom o aa,nu är han i lvl 4 c: Söt han är! :D

Ovido - Quiz & Flashcards