Alla inlägg den 19 augusti 2013

Namn: Black Beckie

Ålder: 5 år

Ras: Arab/Svenskt halvblod

Färg: Svart med vita täcken

Inriktning: Hoppning/Fälttävlan

Mnk. höjd: 163 cm


Pris: 150 000 LP 


Om: Beckie är en Arab korsning som jag har tagit hem flera SM vinster med! Jag har ridit in henne så du får en VÄL skolad häst! Beckie är en häst som tycker om lite högre hinder. Hon hoppar som högst 150 cm och,har nått EM i fälttävlan! Hon äter nästan vad som helst,fast innan tävling,sport foder för högpresterande hästar. Beckie passar någon som är mer erfaren men kan också ridas lung av mindre ryttare. Hon kan ridas ut o är jätte snäll i boxen. Hon kan gå med andra hästar eller själv,rida ut i själv eller i grupp går bra! Hon passar även någon som gillar fart,när det gäller fälttävlan! Hon ska INTE ha en ryttare som ska övergå från ponny till häst då hon behöver någon som har ridit storhästar tidigare! Pris diskuteras med rätt ägare/familj efter provridning! 


 


Tänkte visa o berätta hur min kvällsrunda i stallet ser ut! Enjoy!

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~

 Det börjar med att jag äter middag,sedan går jag till stallet. 


  

Jag bor ett stenkast ifrån..så jag kan gå. 

När jag kommer dit så går jag in i sadelkammaren för att ta på mig ridbyxor,ridhjälm och ridstövlar. 


 

 

När jag har bytt kläder så går jag till Stardreams spilta för att göra i ordning  för ridning.

 

 

 

När jag har ryktat o kratsat så lägger jag på schabraket.

Sedan sadeln... 

Och sist tränset.. 

 


Sedan så leder jag ut honom rill ridbanan där jag sitter upp..    

Dags för uteritt! :)  


Ovido - Quiz & Flashcards