Alla inlägg den 11 mars 2013

Sara och Juliette var på väg hem från stallet,de hade sköt om sina hästar Jewel och Dreamy. -Jag ska starta Jewel i nästa hopptävling! sa Sara. -Jag ska oxå vara med och jag ska hoppa 1,40 med Dreamy! Sara och Juliette var bästa vänner sedan 4 år tillbaka och deras hästar är syskon. -Ska du göra nått i helgen? frågade Juliette. -Ja,jag ska på fset hos Michelle! svarade Sara. -Det ska jag med! -Juliette önskar inte du oxå en till häst i födelsedags present?? frågade Sara. -Jo,jag har tjatat och tjatat men mamma säger att vi ska vänta tills vi kan köpa den för egna pengar! sa Juliette med skarp röst. -Min mamma säger oxå så men jag tjatar ändå. Sara och Juliette vill båda ha en till häst men deras mammor tillåter inte det. Nästa dag i skolan så pratar fröken om att man kan vinna 10 000 kronor om man vinner en tävling! På rasten sitter Sara och Juliette och pratar om tävlingen. -Juliette vi måste var med i tävlingen!  

-Ja Sara,och då måste vi vinna,annars kan vi glömma att köpa en till häst! Juliette och Sara önskar att de var rika och kunde köpa vad som helst. -Ska vi rida ut i skogen senare? frågar Sara. -Ja,vad kul! säger Juliette med glad röst. Hemma i stallet måste de förts mocka boxarna,putsa sadlarna,rykta hästarna och sadla hästarna inför turen. 

-Sara ska vi ta den korta eller långa vägen? -Vi kan ta den korta Juliette så kan vi rida lite i ridhuset oxå! Juliette och Sara sitter upp och rider iväg.När de ska gå in i ridhuset så ropar stall chefen Emma.-Juliette och Sara skulle kunna ta in hästarna innan ni går hemm,för jag måste åka om 30 minuter? -Ja visst det kan vi! svarar Juliette. När de är inne i ridhuset så är Caroline och Rebecca där! -Jasså är ni här och rider? frågar Sara. -Ja får vi inte det eller? Caroline svarar med kaxig röst. 

-Lägg av Carro,vi har inte ens sagt att ni inte får det! säger Juliette med iretterad röst. Näsr dom har travat lite ska dom galppera. -Hästarna är ganska pigga idag,inte sant Juliette? -Jo de är nog pigga efter skogsturen! Sara och Juliette galopperar en lång stund,för hästarna måste bli av med den onödiga energin. -Du Juliette imorgon ska vi vara med på hoppträningen då? frågar Sara. -Ja,vad kul vi är med!Juliette blir glad,hon tycker att det va en bra idé.Det är ridläraren Tina som har träningen.Men just nu har de bara EN önskan.Att vinna tävlingen,få pengarna och köpa hästarna! När de har ridit klart så är Jewel och Dreamy trötta.De får äta sitt hö när de kommer till stallet. -Aaa,äntligen klara med dagens arbete! Suckar Sara. -Ja,det ska bli skönt att få komma hem och ha fredags mys! suckar Juliette lyckligt. När de kommer hem till sina hus så sitter rästen av familjen vid teven. -Hej nu är jag hemma! ropar dom. -Har du haft det bra undra Juliettes mamma Cissi. -Ja,fast Jewel och Dreamy var pigga efter skogsturen! svarar Juliette. De tittar på Gladiatorerna.När klockan är 10 går tjejerna och lägger sig och somnar direkt. Imorgon ska de vara med på hoppträningen med Tina.

Ovido - Quiz & Flashcards